måndag 18 oktober 2010

We're all fine, we're all fine. We fit together like worms on a line.

Igår fick jag ett mail av min pappa med meddelanderaden: "Vi har haft besök av brandkåren idag". Mailet innehåller flera bilder på brandmän, brandbilar etc. och har innehållet: "Jag har bränt bort ogräs". Alltså det där mailet är så jävla roligt om man känner min pappa, eftersom han (1) tagit bilder med sin iPhone på händelseförloppet och mailar ut det till folk, (2) är "nonchalant cool" med vad han gjort, (3) har startat en brand i vårt garage när han bränt ogräs med en gasolbrännare.

Ingen kom till skada, endast utsidan och lite av isoleringen av garaget hann ta eld, men eftersom min familj inte själv kunde ta död på branden ringde de brandkåren och det kom tre bilar(!) tillsammans med ambulans- och polisbilar. Senare hamnade nyheten på Trelleborgs Allehanda, med den extremt roliga kommentaren om att "[o]rsaken till eldsvådan är ännu oklar", vilket orsakade en mindre folkstorm av nyfikna som kört förbi för att "kolla läget".

Inga kommentarer: